سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدید ترین خبرها

طراحی دکوراسیون خانه‌هایی با سقف بلند مجله ایرانگان


 

  • طراحی دکوراسیون خانه‌هایی با سقف بلند مجله ایرانگان

    شاید خانه‌ای با سقف بلند برای خیلی‌ها یک رویا باشد، اما تزئین کردن دیوارهای بزرگ و خالی چنین خانه‌ای می‌تواند یک چالش باشد. البته لزوما به‌خاطر این‌که خانه دیوارهایی بلند دارد، فضایی سرد نخواهد داشت و می‌توان دکوراسیون آن را گرم و دنج طراحی کرد. ما روش‌هایی که می‌توانند خانه‌ی بزرگ شما را به خانه‌ای گرم و دنج تبدیل کنند برای‌تان آورده‌ایم. 

    استفاده از تابلوهای عمودی

    بهترین مکمل دیوارهای بلند، تابلوهای عمودی هستند. استفاده از یک تابلوی بزرگ و تکی یا گروهی از قاب عکس‌های کوچک که کنار هم نصب شده‌اند، روش مناسبی برای متصل کردن دیوارهای بزرگ خانه به باقی دکوراسیون داخلی هستند. ترکیب کردن قاب‌ها و تصاویر مختلف باعث می‌شود یک دیوار بزرگ و بی‌روح، ظاهری گرم و دعوت‌کننده پیدا کند. 

    استفاده از تابلوهای بزرگ

    یکی از ساده‌ترین روش‌های تزئین دیوارهای بزرگ، استفاده از تابلوهای بزرگ برای کامل کردن آن‌ها است. تابلوهای بزرگ افقی قدرت ایجاد تعادل در دکوراسیون اتاق را دارند. می‌توانید با انتخاب رنگ و تصویر تابلو، کاری کنید دکوراسیون خانه‌ی‌تان شخصی‌تر شود. اگر می‌خواهید تابلو را بالای مبل نصب کنید، نباید اندازه‌ی آن بزرگ‌تر از مبل باشد وگرنه بیشتر جلب توجه خواهد کرد. 

    استفاده از رنگ‌های چشم‌گیر

    استفاده از رنگ‌های زنده و چشم‌گیر در تابلوهای عمودی باعث می‌شود چشم‌ها به سمت بالا حرکت کنند و فضای اتاق گرم‌تر شود. می‌توانید با رنگ‌ کردن بوم‌های مختلف و قرار دادن آن ها کنار هم یک تابلوی بزرگ درست کنید. 


    نصب کردن مجسمه یا وسایل تزئینی دیواری

    پرای پر کردن دیوارها غیر از تابلو هم گزینه‌های دیگری دارید. می‌توانید از مجسمه‌های دیواری یا وسایل تزئینی چند تکه‌ی دیواری استفاده کنید. 

    استفاده از پارچه

    یکی از روش‌های غیرمنتظره برای پوشاندن دیوارها استفاده از پارچه است. پارچه‌های ساده و شیک را به میله پرده‌های باریک روی دیوارها نصب کنید. هم‌چنین می‌توانید چند پارچه با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را کنار هم نصب کنید. 

    استفاده از تزئینات چوبی

    با استفاده از تزئینات چوبی به عنوان گچبری، یک دیوار خسته کننده و بزرگ به یک اثر هنری تبدیل می‌شود. اگر کفپوش و دیوار بافت داشته باشند، دیگر نیازی به تزئینات اضافی نخواهد بود. بهتر است قبل از این‌که طرح چوبی را روی دیوار بزنید، آن را روی دیوار رنگ کنید و نتیجه‌اش را بررسی کنید. 

    استفاده از سنگ

    سنگ طبیعی به خودی خود دکوراسیون را زیباتر می‌کند. اگر سبک دکوراسیون خانه‌ی‌تان روستایی است، از سنگ‌هایی استفاده کنید که از لحاظ رنگ و عمق تفاوت داشته باشند. اگر با استفاده از لامپ‌های LED این دیوار را نورپردازی کنید، به یک اثر هنری تبدیل خواهد شد. 

    یک قفسه کتاب درست کنید

    اگر بودجه‌اش را دارید، از کف تا سقف را قفسه‌ی کتاب بزنید و یک کتابخانه‌ی چوبی زیبا ایجاد کنید. از این قفسه‌ها می‌توانید برای قرار دادن وسایل تزئینی و تابلوهای کوچک نیز استفاده کنید.