سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدید ترین خبرها

رایزنی وزیر خارجه انگلیس درباره شهادت حاج قاسم


 

  • رایزنی وزیر خارجه انگلیس درباره شهادت حاج قاسم

    946530

    15 دی 1398 - 10:23

    26573 

    خبرگزاری ایسنا: وزیر امورخارجه انگلیس برای گفت‌وگو درباره حمله آمریکا به سردار قاسیم سلیمانی و همراهانش در بغداد که به شهادت آنها منجر شد به واشنگتن سفر می‌کند.

    دومینیک راب وزیر امورخارجه انگلیس روز سه‌شنبه به واشنگتن خواهد رفت تا درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کند. وی پیش از آن نیز با وزیران امورخارجه فرانسه و آلمان دیدار خواهد کرد.

    یک سخنگوی دولت انگلیس نیز گفت که بوریس جانسون نخست وزیر این کشور که هنوز درباره ترور سردار سالیمانی اظهار نظر نکرده، قرار است طی روزهای آیِنده با رهبران سایر کشورها گفت‌وگو کند.

    به گفته این سخنگو، جانسون احتمالا با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو خواهد داشت.

    ایسنا، آمریکا در روزهای پس از اقدام جنایتکارانه‌اش در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق که موجب تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن نیز شده است، حتی تهدیدات خود را افزایش داده و مقامات آمریکایی به لفاظی‌های خود علیه کشورمان ادامه داده‌اند.

    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنبه شب در یک رشته توییت‌هایی با اشاره به وعده مقامات کشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریکا در به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در عراق آورده است: ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند 52 سایت ایرانی -به نمایندگی از 52 گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.

    این سراسیمگی و آشفتگی ترامپ در واقع در واکنش به تاکید مکرر مقامات عالی کشورمان است که از زمان شهادت سردار سلیمانی در روز جمعه، بارها تاکید کرده‌اند که پاسخی قاطع و دردناک در زمان و مکان مناسب به این جنایت آمریکا خواهند داد.